Saturday, 29 December 2012

Akhir Zaman.


Assalamualikum sahabat yang di kasihi sekalian moga dirahmati oleh Allah :)



Semua orang dekat duni ni nak hidup tenang , bahagia , makmur and selalu di redhai Allah.
Tapi? ramai yang tertanya-tanya yang buat donno pon ade jugak sebab diaorang rasa hidup diorang tuh dah sempurna . Yeke? Hyeee semua dekat dunia ni takde yang sempurna kecuali Allah. Ingat !

Makin lama masa makin singkat. Adakah ibadat-ibadat kita selama ni boleh tebus semua dosa yang banyak kita buat tuh? So apa yang kita perlu buat?
Melakukan perkara yang baik selalu diredhai Allah kalau kita ikhlas.
Taubat nasuha lah wahai , sahabat ku. Aku sayang pada kamu semua. Janganlah terikut-ikut perangai barat sangat. Saya tahu , saya pon begitu jugak tapi kita kene ingat sekarang dunia sudah diakhir zaman.
Semuanya macam kembali di zaman nabi iaitu zaman jahiliah. 

Saya rasa zaman jahiliah dulu tak setanding sekarang sebab sekarang lagi teruk , betul kann?!
Lagi ramai orang yang tak kisah pasal sekarang.

Sayang betul , sekarang lah kita kene kejar pasal akhirat bukan pasal dunya sahaja.








Kalau anda semua terasa maknanya anda ada iman tuh. Okay lah renung-renungkan lah dan selamat beramal. Assalamualikum :)

No comments: